20’lik Diş Ağrısına İyi Gelen Şeyler Nelerdir?

Yirmilik Diş Ağrısına İyi Gelen Şeyler Neler?

Yirmilik diş, ağızda yer alan üçüncü azı dişidir. Yirmi yaş dişi kişiden kişiye göre değişerek 17-25 yaş arasında çıkmaya başlayabilir. 20’lik diş damağı zorlayarak çıkmaya çalıştığı için ağrıya sebep olur. Ağrının şiddeti diş konumuna göre değişecektir. Dişlerin sıkışmasına neden olarak çıkan yirmilik diş veya enfeksiyon kapmış yarı sürmüş yirmi yaş dişiağrısı çok daha şiddetli bir şekilde hissedilecektir.

Yirmilik diş ağrısına ne iyi gelir, yirmi yaş diş ağrısı nasıl geçer diye soruyorsanız yanıtları yazımızda bulabilirsiniz.

Yirmi Yaş Diş Ağrısı Nasıl Geçer?

20’lik diş ağrısı; dişin çıkacağı bölgede, yarım çenede ve yanakta hissedilebilir. Şiddetli yirmi yaş diş ağrısı kulak ve baş ağrılarına bile sebep olabilir. Bazen bir dişin doğumu birkaç günden birkaç haftaya uzanan sancılı bir süreç olabilir. Peki yirmilik diş ağrısına ne iyi gelir? Yirmi yaş diş ağrınız için önereceğimiz tavsiyeler şöyle:

• Yirmi yaş diş ağrısı yüzünden dişlerinizi fırçalamaktan kaçınmayın. Özellikle yemeklerden sonra ağzınızda artık kalması yirmilik diş ağrınızı daha fazla arttırabilir. Bu sebeple dişlerinizi fırçalamayı ihmal etmeyin.
  • Yirmilik diş ağrısına iyi gelen şeylerden biri yüksek yastık kullanmak olacaktır. Özellikle yirmilik diş ağrısı baş ağrısı ya da kulak ağrısı yapıyorsa yüksek yastıkta uyumanız biraz da olsa iyi gelecektir.
  • Ağrıyan bölgeye buz uygulamak 20 yaş diş ağrısı nasıl geçer sorusuna verilecek yanıtlardan biridir. Yirmilik diş ağrısı yanakta ve çenede şişmelere sebep olabilir. Buz kullanmak bu şişlikleri indirmeye de yarayacaktır..
  • Sarımsak, antibakteriyel olması sebebiyle yirmilik diş ağrısına iyi gelen şeylerdendir.
  • Karanfil ve karanfil yağı, yirmi yaş diş ağrısı nasıl geçer sorusuna verilebilecek cevaplardır. Karanfilin tamamını çiğnemeden ya da bölmeden dişinizin üstünde uyuşana kadar bekletmeyi deneyebilirsiniz. Ayrıca karanfil yağını bir pamukla ağrıyan dişe uygulamak da yirmilik diş ağrısını bir miktar hafifletecektir.
  • Stresi azaltmak. Genellikle hayatınızda ne zaman bir sınav, ne zaman yetiştirmeniz gereken bir göreviniz varsa 20’lik diş genelde o zamanlarda ağrımaya ve kendini hissettirmeye başlar. Stres geçince yirmi yaş dişi ağrısı kendiliğinden geçebilir.
  • Tüm bu önlemlere rağmen yirmi yaş diş ağrısı devam ediyor hatta şiddetleniyorsa mutlaka diş hekiminize başvurmanızı tavsiye ederiz.
Yirmi Yaş Diş Ağrısında Asla Yapılmaması Gereken Şeyler Nelerdir?
  • Ağrıyan diş bölgesine tuz basmak son derece önemli bir hatadır, O bölge dokusunun yanmasına neden olur. Yanan bölge canlılığını yitirerek nektrotik bir alan oluşturur. Dokuya asla tuz basılmamalıdır.
  • Diş ağrısına karşı bilinçsiz ve kontrolsüz ilaç kullanımı. Doktor önerisi olmadan antibiyotik kullanımı sağlığınız için beklenmedik diğer problemler oluşturabilir.
  • Aşırı ilaç kullanımı: Karaciğer ve böbreklerde problem yapabilir.

Not: Doktor reçetesi olmadan kendi kendinize antibiyotik kullanmak yapacağınız en büyük hata olacaktır. Asla ağrıyan diş için diş hekimi tavsiyesi olmadan antibiyotik kullanmayınız.

Yirmilik Diş Ağrısı, Kulakta ve Şakaklarda da Hissedilebilir!

Yirmilik dişler, doğru hizalanmadıysa diğer dişlere ve hatta çene kemiğine zarar verebilir. Diş yapısına göre bu dişler tamamen çıkabilir ya da yarı gömülü kalabilir. Bazı durumlarda tamamen gömülü olarak da kalabilir. Bu durumlarda yirmilik diş ağrısı daha fazla hissedilecektir.

Yirmilik diş ağrısı, sadece dişin çıkmaya çalıştığı bölgede değil çenede, kulakta, şakaklarda ve boyunda bile hissedilebilir. Bu durumlarda diş hekimine başvurmanız şarttır. Eğer önlem alınmazsa yirmilik diş çürümeye başlayarak iltihap ve apse oluşmasına sebep olabilir.

Kahraman Ortodonti ve Estetik Diş Kliniği olarak A’dan Z’ye tüm ortodontik problemlerinizin tedavisinde sizlere modern yaklaşımlarla çözümler sunmaktayız. İstanbul Bakırköy’deki merkezimizde siz değerli danışanlarımıza ortodonti ve estetik diş hekimliği alanlarında ağız ve diş sağlığı hizmeti vermekteyiz.

AirFlow ile Diş Lekesi Temizliği Nasıl Yapılır?

Frenektomi Nedir? Gerekli midir? Mutlaka bilinmesi gereken 10 madde