Ortodonti Nedir? Diş Çapraşıklığı Nasıl Tedavi Edilir?

Ortodonti Tedavisi ile Düzgün Dişlere Kavuşabilirsiniz!

Ortodonti, çapraşık diş ve çene problemlerinin tespit ve tedavi edildiği diş hekimliğinin uzmanlık dalıdır. Ortodonti tedavisi, diş diziliminin olması gerektiğinden farklı ve çapraşık olduğu durumunda gereken tedavi yöntemidir.

Ortodontide hastanın ağız, diş ve çene yapısı incelenir. Çapraşık diş veya çeneleri ilgilendiren problemlerin doğal çözümü sağlanır. Hasta sağlıklı, düzgün diş ve çenelere ortodonti tedavisiyle kavuşabilir. Sonuca kendi doğal dişlerinizle ulaşılacağı için hayat boyu gülüşünüze eşlik edecek ve ışıltınızı arttıracaktır. Ortodonti alanını daha detaylı olarak merak ediyorsanız ve diş çapraşıklığı nasıl tedavi edilir diyorsanız gelin bu soruların yanıtlarını birlikte inceleyelim.

Diş Çapraşıklığını Ortodonti Tedavisi İle Düzeltin!

Ortodonti tedavisi diş çapraşıklığını düzelterek istediğiniz sağlıklı gülümsemeye ulaşmanızı sağlar. Ortodonti tedavisi ile dişler bir düzen ve bilimsel protokoller eşliğinde kontrollü hareket ettirilerek ağız içinde uygun pozisyona getirilir. Ortodontik diş hareketinin özü dişlerinize uyguladığımız planlı kuvvetlerde gizlidir. Dişleriniz, uyguladığımız kuvvetten dolayı bulundukları terk etmek isterler ve kendilerince rahatsız edilmediği ortamda bulunmak isterler. Bir ortodontist bu felsefeden yola çıkarak dişlerinizi güvenle hareketlendirir.

Uzun süre biberon ya da emzik kullanımı, parmak emmek ya da tırnak yemek gibi istenmeyen zararlı alışkanlıklar da dişlere uygun olmayan kontrolsüz kuvvetleri düzensiz şekilde uygulayarak çapraşıklığına sebep olmaktadır. Ayrıca erken ya da geç süt dişi kayıpları da diş arklarınızın gelişimini doğrudan etkileyeceği için diş çapraşıklığının başka sebepleridir. Aynı zamanda ailenizden gelen genetik mirasta ortodontik bozukluğun sebebi olabilir. Dişlerdeki ve çenelerdeki bozuklukların erken yaşta fark edilerek ortodonti tedavisine başlanılması daha hızlı bir sonuç alınmasını sağlayacaktır. Fakat günümüzde gelişen teknolojiyle birlikte ortodonti tedavisi için belirli bir yaş sınırı bulunmamaktadır.

Diş Çapraşıklığı Tedavisi İçin Geç Kalmadınız!

Günümüz dünyasında güncel ortodonti ile eskiden pek çok zorlu durumun üstesinden rahatlıkla gelinebilmektedir. Eski dönemlere göre ortodontik tedavi planlarındaki başarıların artması, günümüz çağdaş tedavi mekaniklerdekindeki çeşitlilik( şeffaf plaklar, minividalar, ortognatik cerrahi uygulamaları, 3d ağız içi taramaları, dijital analizler ve planlamalar, üç boyutlu ortodontik yazıcılar, kapalı braketler, porselen diş telleri, lingual ortodonti), bilimsel araştırmalar ve klinik  deneyimler sayesinde her duruma karşı geliştirilmiş spesifik tedavi alternatifleri bulunmaktadır. Böylelikle diş çapraşıklığından ya da çene problemlerinden şikayetçi olan her hasta ortodonti tedavisi için gereken adımı rahatlıkla atabilir ve mükemmel sonuçlara ulaşabilir.

Diş çapraşıklığı nasıl tedavi edilir diye soruyorsanız sağlıklı dişlere sahip bireylerde aklınıza gelen cevaplar arasında asla diş protezi kullanımı olmamalıdır. Ortodontik tedavinin tüm sermayesi kendi doğal dişleriniz olduğun için, tedavi sonunda yapaylıktan uzak tamamen doğal görünen ve kendinize has orjinal gülüş tasarımınıza kavuşursunuz.

Diş çapraşıklı tedavisinde ilk olarak dişlerdeki ve çenedeki probleminizi yapacağımız detaylı bir takım analizlerle (lateral sefalometrik, 3d ağız içi model ve fotoğrafik incelemeler) probleminizin tespiti yapılır. Teşhis önemlidir ve tedavinin %50’sini oluşturmaktadır. Kişisel probleminize göre hedefler belirlenir. Bu hedefler ulaşabilmek için size özel uygulanacak bireysel tedavi yöntemi belirlenir. Diş ve çeneleri ilgilendiren ortodontik probleminizin tedavisinde kullanacağımız tedavi mekanikleri; hareketli apareyler (damaklıklar, şeffaf plaklar..), fonksiyonel apareyler (aktivatörler, Forsus…) ve sabit apareyler (metal veya porselen braketler, diş teli, lingual ortodonti, minividalar…) olabilir. Basitten en karmaşığa tüm problemler emin adımlarla güvenle tedavi edilebilir.

Ortodonti Tedavisi Ağrılı Bir İşlem Değildir!

Diş çapraşıklığını düzeltmek için yapılan ortodonti tedavileri genellikle iki yıla kadar sürebilmektedir. Diş çapraşıklığının derecesine, çene yapısındaki problemlere ve hastanın yaş durumuna göre tedavi süresi uzayabilir ya da kısalabilir. Ortodonti tedavisi acılı ve ağrılı bir işlem değildir. Sadece apareyler takıldıktan sonra belirli bir süre alışma için kendinize zaman tanımalısınız. Alışma sürecini de sıkıntısızca atlatabilmek için ağız ve diş temizliğinize dikkat etmeniz faydanıza olacak ve süreci hızlandıracaktır.

Tedaviyle düzelen dişlerin tekrar eski haline dönmemesi için tedavinizi ortodonti uzmanıyla yürütmeniz tedavinizin geleceği açısından hayati önem taşımaktadır. Bu dönemde ortodontistinizin uygulayacağı pasif tedavi aşamasını yani pekiştirme tedavilerinin ihmal edilmemesi büyük önem taşır. Tedavi bittikten sonra ortodontistin uygun gördüğü süre boyunca bu tedaviyi sabitleyen pekiştirme apareylerin kullanılması gerekir. Bu işlem diş çapraşıklığı probleminin tekrar etmemesi için kesinlikle ihmal edilmemelidir.

Ortodontik Tedavi Dişlerinizin Ömrünü Uzatır!

Ortodonti tedavisi, diş çapraşıklığı nasıl tedavi edilir sorusunun cevabını yukarıda açıklamaya çalıştık. Ortodonti tedavisi ile diş çapraşıklığının sebep olacağı diş taşı, diş çürükleri ya da dişeti iltihaplarının da önüne geçebilirsiniz. Estetik faydasının yanı sıra; ilerde karşılaşılabilecek diş eti hastalıklarının önüne geçilebilmesi, çene eklemlerinde oluşabilecek problemlerin önlenmesi de ortodonti tedavisinin artılarındandır. En büyük artısı ise tüm işlemlerin doğal dişlerinizle organik yoldan yapılabilmesini sağlamasıdır.

Gelişmiş ülkelerde, ileri yaşlarda ağız diş ve problemleri oluşmadan önleyebilmek için ortodontik tedavi alanında başarılı stratejiler uygulamaktadır. Böylelikle ortodontik tedavi ile hem sağlıklı ve özgüvenli bireyler yetiştirilirken, hem de ülke ekonomilerinin diş sağlığı harcamalarında ciddi tasarruflar elde edilmektedir.

Diş çapraşıklığı sorununuz varsa bunu çözmek için geç kalmadınız. Yaşınız kaç olursa olsun uygun tedavi yöntemi ile düzgün dişlere sahip olabilirsiniz. Sorunlarınız daha fazla büyümeden en kısa zamanda yapacağınız ortodontik muayene ile kendize büyük bir bir iyilik yapmış olacaksınız. Ağız ve diş sağlığınıza yapacağınız bu değerli yatırım ile geleceğe güvenle gülümseyebilirsiniz.

Diş Teli Tedavisine Başlamadan Önce Bilmeniz Gereken 20 Önemli Şey

Yirmi Yaş Dişi Düzgün Dişlerimi Tekrar Çapraşık Yapar mı?